Show simple item record

dc.contributor.authorValenzuela Rodríguez, Juan Miguel
dc.date.accessioned2018-08-09T22:05:54Z
dc.date.available2018-08-09T22:05:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationAkadèmeia V.8 N°1 diciembre 2010 pp: 69 - 79es_ES
dc.identifier.issn07189397
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12743/1300
dc.description.abstractEl presente articulo entrega algunas reflexiones en torno a la construcción de conocimiento en el ámbito universitario. En este contexto, los temas tratados apuntan a evidenciar los elementos que hacen necesaria la construcción de una nueva didáctica de la complejidad, tendiente a desarrollar un tipo de formación basada en la complementariedad y la transdisciplinariedad de los saberes.es_ES
dc.description.abstractThis article provides some thoughts regarding the building of knowledge within universities. ln this context. the topics addressed seem to prove the elements that make the construction of a new didactic model from complexity necessary. This model should lead to develop a kind of formation based on complementarity and transdisciplinarity of different areas of knowledge.
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Ciencias de la Informáticaes_ES
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/
dc.subjectEducación superior
dc.subjectComplejidad
dc.subjectPedagogía
dc.titleLa construcción de una didáctica de la complejidades_ES
dc.title.alternativeUn desafío para las universidades actualeses_ES
dc.title.alternativeThe construction of a didactic model based on the complexity paradigm
dc.title.alternativeA current challenge for universities
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail
No Thumbnail [100%x80]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 United States