Gabriela Mistral University Repository

The Gabriela Mistral University Library has developed the following Academic Repository in order to preserve, disseminate and make available the full-text contents of the academic production developed by the different actors in the academic and research field of the University.
The UGM University at the beginning of the year 2017 incorporated the UCINF University, also adding that collection where we find memories, theses, degree works, academic magazines, speeches, books, digital and sound files. Contact: repositorio@ugm.cl

Show simple item record

dc.contributor.authorCastillo Guajardo, Dante
dc.contributor.authorAlzamora, Manuel
dc.date.accessioned2018-08-29T20:58:55Z
dc.date.available2018-08-29T20:58:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAkadèmeia V.13 N°1 agosto 2015 pp: 27 - 41es_ES
dc.identifier.issn07189397
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12743/1388
dc.description.abstractEl artículo sintetiza los resultados de una evaluación realizada en el año 2014, a casi 15 años desde que se presentaran estrategias nacionales impulsadas por el Ministerio de Educación de nuestro país, en el ámbito de la salud de los profesores. Este trabajo es parte del proyecto Fondef N° IT1 3l20027. El estudio tiene un carácter cuantitativo, con enfoque empírico analítico, de diseño no experimental de corte transversal. Los resultados y conclusiones señalan que pese a las orientaciones de las políticas educativas, en esta dimensión, los profesores aún muestran preocupantes niveles de estrés y agotamiento profesional.es_ES
dc.description.abstractThe article shows the results of an evaluation conducted in 2014, nearly 15 years since national strategies. promoted by the Ministry of Education in the field of teacher's health, were presented. This article is part of the project Fondef No. lT13l20027. lt has a quantitative caracter, with analytical empirical approach, and non-experimental cross-sectional design. The results and conclusions indicate that despite the guidelines of education policies in this dimension, teachers still show worrying levels of stress and burnou.
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Ciencias de la Informáticaes_ES
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/
dc.subjectAgotamiento profesionales_ES
dc.subjectProfesores Estrés laborales_ES
dc.subjectEscuelas públicases_ES
dc.titleSíndrome de Burnout en docentes que se desempeñan en escuelas públicas vulnerables de la ciudad de Santiagoes_ES
dc.title.alternativeBurnout Syndrome in teachers working in public vulnerable schools Santiago cityes_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 United States