Gabriela Mistral University Repository

The Gabriela Mistral University Library has developed the following Academic Repository in order to preserve, disseminate and make available the full-text contents of the academic production developed by the different actors in the academic and research field of the University.
The UGM University at the beginning of the year 2017 incorporated the UCINF University, also adding that collection where we find memories, theses, degree works, academic magazines, speeches, books, digital and sound files. Contact: repositorio@ugm.cl

Show simple item record

dc.contributor.authorEroles, Daniela
dc.date.accessioned2018-08-20T18:36:30Z
dc.date.available2018-08-20T18:36:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationAkadèmeia V.10 N°1 agosto 2012 pp: 29 - 45es_ES
dc.identifier.issn07189397
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12743/1335
dc.description.abstractLa educación es un bien público y un derecho humano del que nadie puede quedar excluido. El pleno ejercicio del derecho a la educación exige que ésta sea de calidad, promoviendo el máximo desarrollo de las múltiples potencialidades de cada persona. En el contexto de América Latina -y en Chile también- los sistemas educativos no están pudiendo dar una respuesta adecuada en el nuevo escenario social en el que estamos inmersos. La exclusión educativa clara expresión de la vulneración del derecho a una educación de calidad para todos no refiere sólo a los estudiantes que interrumpen su trayectoria educativa, su manifestación más extrema, sino también al acceso y al logro de aprendizajes.es_ES
dc.description.abstractEducation is a public asset and a human right, and nobody should be excluded from it. Fully exercising the right of education demands this to be quality education which promotes full development of each person's diverse potentialities. ln the Latin American context and also in Chile, educational systems cannot respond adequately to the new social scenario in which we are immersed. Educational exclusion -clear expression of the violation of people's right to have quality education does not only affect students who suspend their educational path -its most extreme manifestation- but also their leaming access and achievement.
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Ciencias de la Informáticaes_ES
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/
dc.subjectCalidad de la educaciónes_ES
dc.subjectExclusión educativaes_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.titleEducación de calidad para todos:es_ES
dc.title.alternativeun asunto de derechos humanos y justicia sociales_ES
dc.title.alternativeAportes y recomendaciones de UNESCO frente a la exclusión educativaes_ES
dc.title.alternativeQuality Education for All:es_ES
dc.title.alternativeA Matter of Human Rights and Social Justicees_ES
dc.title.alternativeContributions and Recommendations from UNESCO towards Educational Exclusiones_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivs 3.0 United States