Gabriela Mistral University Repository
The Gabriela Mistral University Library has developed the following Academic Repository in order to preserve, disseminate and make available the full-text contents of the academic production developed by the different actors in the academic and research field of the University.
The UGM University at the beginning of the year 2017 incorporated the UCINF University, also adding that collection where we find memories, theses, degree works, academic magazines, speeches, books, digital and sound files. Contact: repositorio@ugm.cl
The UGM University at the beginning of the year 2017 incorporated the UCINF University, also adding that collection where we find memories, theses, degree works, academic magazines, speeches, books, digital and sound files. Contact: repositorio@ugm.cl
La problemática de la comunicación en la fase de implementación de las políticas educacionales:
dc.contributor.author | Andreucci Annunziata, Paola | |
dc.contributor.author | Quiroz Quiroz, Valeria | |
dc.date.accessioned | 2018-09-11T18:01:46Z | |
dc.date.available | 2018-09-11T18:01:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Akadèmeia V.15 N°2 noviembre-diciembre 2017 pp: 21 - 33 | es_ES |
dc.identifier.issn | 07189397 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12743/1436 | |
dc.description.abstract | El presente artículo se propone articular algunas nociones psicológicas, desde una óptica psicodinámica, con el proceso propiamente humano de conocimiento, comunicación y negociación de ideas, convicciones, intereses, valores, políticas, en el escenario público de la grupalidad. Para ello, se centra la mirada en la puesta en acto o implementación de lo diseñado en un proceso de formulación de políticas. Se intenta iluminar la lógica de la acción y sus dificultades constitutivas con las nociones de «alteridad» e «intersubjetividad», relevando una perspectiva «relacional» de los conflictos y de sus eventuales soluciones. Finalmente, se tensiona, discute y complementa la propuesta de Hanna Arendt (2000) sobre el espacio público y su tesis de que toda actividad desarrollada en la vida pública puede alcanzar una excelencia nunca igualada en la intimidad, dada la pluralidad de puntos de vista, la formalidad del escenario y la noción de los otros como pares. | es_ES |
dc.description.abstract | The present paper aims at articulating some psychological notions, from a psychodynamic perspective, with the human process of knowledge, communication and negotiation of ideas, convictions, interests, values, politics, in the public scenario of the group. To this end, the focus is on the implementation or implementation of what was designed in a policy formulation process. It attempts to illuminate the logic of action and its constitutive difficulties with the notions of "otherness" and "intersubjectivity", relieving a "relational" perspective of conflicts and their possible solutions. Finally, the proposal of Hanna Arendt (2000) on public space and her thesis that all activities developed in public life can reach an excellence never equaled in privacy, given the plurality of points of view, the formality of the stage and the notion of others as peers. | |
dc.language.iso | es | es_ES |
dc.publisher | Universidad Gabriela Mistral | es_ES |
dc.rights | Attribution-NoDerivs 3.0 United States | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/ | |
dc.subject | Políticas educativas | |
dc.subject | Comunicación | |
dc.subject | Intersubjetividad | |
dc.subject | Otredad | |
dc.title | La problemática de la comunicación en la fase de implementación de las políticas educacionales: | es_ES |
dc.title.alternative | Una aproximación desde la «intersubjetividad» . | es_ES |
dc.type | Article | es_ES |