Gabriela Mistral University Repository
The Gabriela Mistral University Library has developed the following Academic Repository in order to preserve, disseminate and make available the full-text contents of the academic production developed by the different actors in the academic and research field of the University.
The UGM University at the beginning of the year 2017 incorporated the UCINF University, also adding that collection where we find memories, theses, degree works, academic magazines, speeches, books, digital and sound files. Contact: repositorio@ugm.cl
The UGM University at the beginning of the year 2017 incorporated the UCINF University, also adding that collection where we find memories, theses, degree works, academic magazines, speeches, books, digital and sound files. Contact: repositorio@ugm.cl
Los desafíos de aprender a investigar en la Universidad.
dc.contributor.author | Rovetto, Florencia Laura | |
dc.contributor.author | Taruselli, María Victoria | |
dc.contributor.author | Zanuccoli, Mariel | |
dc.contributor.author | Caudana, Luciana | |
dc.date.accessioned | 2018-08-24T19:45:51Z | |
dc.date.available | 2018-08-24T19:45:51Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Akadèmeia V.12 N°1 agosto 2013 pp: 23 - 39 | es_ES |
dc.identifier.issn | 07189397 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12743/1373 | |
dc.description.abstract | En la tarea docente es común detectar, como un inconveniente general, la dificultad de "poner en página" y comenzar a organizar de forma coherente y lógica los niveles de exposición y argumentación necesarios para la formulación escrita del proyecto de investigación y de la tesina misma. En este trabajo se sintetiza las dimensiones más relevantes de un diagnóstico realizado desde el año 2011 hasta la fecha. en el marco del Seminario de Tesina y Tesina de la Licenciatura en Ciencia Política de la Universidad Nacional de Entre Ríos (Argentina), a objeto de elaborar propuestas que favorezcan la participación de los y las estudiantes en la cultura discursiva de la comunidad académica y en la producción de conocimiento científico. | es_ES |
dc.description.abstract | ln the teaching activity, it is easy to identify the fact that many studentshave difficulty, as a general problem,outlining ideas and therefore beginning to put together, in a logical and coherent manner, all levels of explanation and arguments required to write down the research project and thesis document. ln this article, the most relevant dimensions of an assessment procedure carried out from 2011 to this date are summarized.This assessment procedure is part of the Seminario de Tesina y Tesina de la Licenciatura en CienciaPolítica de la Universidad Nacional de Entre Rios (Argentina) and has the purpose of producing proposals boosting student participation in the discursive culture of the academic community and in the production of scientific knowledge. | |
dc.publisher | Universidad de Ciencias de la Informática | es_ES |
dc.rights | Attribution-NoDerivs 3.0 United States | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/ | |
dc.subject | Educación superior | es_ES |
dc.subject | Alfabetización académica | es_ES |
dc.subject | Proyectos de investigación | es_ES |
dc.subject | Escritura académica Enseñanza | es_ES |
dc.title | Los desafíos de aprender a investigar en la Universidad. | es_ES |
dc.title.alternative | La alfabetización académica como problema y como solución | es_ES |
dc.title.alternative | The challenges of learning how to research in the University | es_ES |
dc.title.alternative | Academic literacy as a problem and as a solution | es_ES |
dc.type | Article | es_ES |